niedziela, 13 marca 2022

gender is not real... make up ur own gender

    Witam moje ukochane osoby pedalskie (i te niepedalskie) w kolejnym wpisie, tym razem porusz臋 temat tego jak偶e niebezpiecznego dla polskich rodzin zjawiska jakim jest D呕ENDER. Znana r贸wnie偶 w polskim j臋zyku jako p艂e膰 kulturowa czy spo艂eczna.

gif z bia艂ym jednoro偶cem drapi膮cym si臋 po ramieniu

    My艣l臋, 偶e mog臋 z g贸ry za艂o偶y膰, 偶e wszyscy kt贸rzy przeczytaj膮 ten wpis wiedz膮 ju偶, 偶e jestem osob膮 niebinarn膮. Wiem to od pierwszej klasy gimnazjum, kiedy to w wieku 13 lat zacz臋艂a formowa膰 si臋 we mnie dysforia p艂ciowa i zacz膮艂em eksperymentowa膰 z p艂ci膮. Zacz臋艂am u偶ywa膰 r贸偶nych zaimk贸w, pr贸bowa艂em na r贸偶ne sposoby konkretniej nazwa膰 moj膮 p艂e膰, eksperymentowa艂am z ekspresj膮 p艂ciow膮 poprzez rysowanie mojej fursony na r贸偶ne sposoby, zastanawia艂em si臋, jakim operacjom chcia艂abym si臋 podda膰. Niestety, nie mia艂em za du偶o wsparcia z zewn膮trz. Kiedy jedyna osoba, jak膮 wtedy zna艂em i kt贸ra tak samo jak ja w tamtym czasie identyfikowa艂a si臋 jako trans, zrozumia艂a, 偶e jednak jest cisp艂ciowa, to ja jako艣 sam zapomnia艂em... 偶e jestem trans. Co jest samo w sobie ca艂kiem zabawne.

    I tak przez ca艂e liceum wydawa艂o mi si臋, 偶e tylko mi si臋 tak wtedy wydawa艂o, 偶e by艂em trans. A jakby tego by艂o ma艂o, to przez ca艂e liceum by艂em truscum. Konsekwencj臋 tego, jakim jest zinternalizowana transfobia, prze偶ywam do dzisiaj. Ale nie martwcie si臋, z ka偶dym dniem czuj臋 si臋 co raz lepiej z tym, kim jestem. Teraz w艂a艣ciwie mnie moje zachowanie w liceum troch臋 艣mieszy. Pos艂uchajcie tylko tego! Czuj臋 du偶y dyskomfort powi膮zany z moj膮 klatk膮 piersiow膮, g艂贸wnie zwi膮zana z tym jak ludzie postrzegaj膮 tego typu klaty i z czym je kojarz膮. Nie podoba mi si臋 m贸j g艂os bo wiem, 偶e ludzie od razu "zgadn膮" jakiej p艂ci jestem na jego podstawie. Zreszt膮, to samo z moim imieniem z dowodu. Kt贸rego te偶 nienawidz臋. Natomiast uwielbiam to, gdy ludzie nie wiedz膮 jak si臋 do mnie zwraca膰. Szczeg贸lnie kiedy si臋 bardzo mocno z tego powodu stresuj膮 i nie s膮 w stanie tego ukry膰. A jeszcze bardziej podoba mi si臋 to, kiedy ludzie zwyczajnie pytaj膮 mnie o to, jak maj膮 do mnie m贸wi膰.

    No ale wiecie, jestem zwyk艂膮 osob膮 cisp艂ciow膮... Tyle, 偶e tak naprawd臋 to nie. XDDD

gif z t臋czow膮 flag膮

    A zrozumia艂em to dopiero na pocz膮tku studi贸w, kiedy to jedna, wtedy jeszcze nieznajoma mi osoba, napisa艂a mi najdziwniejsz膮 wiadomo艣膰, jak膮 ktokolwiek kiedykolwiek mi napisa艂. My艣l臋, 偶e ka偶dy by si臋 dziwnie poczu艂 dostaj膮c wiadomo艣膰, w kt贸rej najpierw kto艣 ci pisze, 偶e my艣la艂a, 偶e jeste艣 jakiej艣 tam p艂ci, a jednak okaza艂o si臋, 偶e jeste艣 innej. No tyle, 偶e u mnie dochodzi fakt, 偶e czu艂am si臋 z tym dziwnie NIEWA呕NE, jako jak膮 p艂e膰 by mnie ona postrzega艂a. Obecnie ta osoba jest moj膮 przyjaci贸艂k膮 i jeszcze wiele innych dziwnych rzeczy mi powiedzia艂a, a jeszcze wi臋cej dziwactw od niej us艂ysz臋. Pozdrawiam j膮 bardzo cieplutko.

    Tym sposobem znowu jestem 艣wiadomie osob膮 niebinarn膮 i znowu u偶ywam r贸偶nych zaimk贸w. Tyle, 偶e tym razem chc臋 by膰 jeszcze bardziej pod tym wzgl臋dem wkurwiaj膮c膮 osob膮. Nie b臋d臋 p艂aszczy膰 si臋 przed innymi 偶eby im by艂o wygodniej. Problem z u偶ywaniem dla mnie kilku rodzaj贸w? Zajebi艣cie, to przesta艅 ze mn膮 rozmawia膰. Nie chcesz m贸wi膰 do mnie u偶ywaj膮c mojego wybranego, prawdziwego imienia? Fantastycznie, w dupie cie mam. W 偶aden spos贸b nie przesadzam ani nie wydziwiam. To nie m贸j problem, 偶e wychodz臋 poza twoje ograniczone postrzeganie p艂ci. Nie jestem ani m臋偶czyzn膮, ani kobiet膮 i nie zamierzam si臋 dostosowywa膰 to jakich艣 kosmicznych standard贸w narzucanych przez spo艂ecze艅stwo. Je艣li to kim jestem jest dla innych wielkim szokiem, to prosz臋 bardzo, b臋d臋 szokowa膰. Mam dosy膰 dopasowywania si臋 w nic nie znacz膮ce schematy. Jestem trans niebinarn膮 lesb膮. I nie b臋d臋 udawa膰 kogo艣, kim nie jestem. 

    Bo czym jest gender, je艣li nie tylko i wy艂膮cznie wytworem kultury? Nawet p艂e膰 biologiczna zdarza si臋 nie by膰 binarna. S膮 osoby, kt贸re na podstawie wygl膮du fizycznego ju偶 od narodzin nie mog膮 by膰 przypisane do 偶adnej z dw贸ch "podstawowych" p艂ci. A co dopiero kiedy mamy do czynienia z czym艣 tak abstrakcyjnym, jak to偶samo艣膰 p艂ciowa. Tego nie da si臋 dotkn膮膰 czy zobaczy膰, wi臋c jakim sposobem mamy to ograniczy膰 do tylko i wy艂膮cznie dw贸ch restrykcyjnych kategorii, kt贸re tak w艂a艣ciwie to nie 艣wiadcz膮 o niczym? Nie wiem, jak kto艣 mo偶e by膰 w stanie w pe艂ni identyfikowa膰 si臋 z jak膮kolwiek p艂ci膮. Uwielbiam termin niebinarno艣膰 bo mimo wszystko nie komunikuje on za wiele. Jest on na tyle og贸lny, 偶e nie wiadomo gdzie mnie zaszufladkowa膰. Czy bli偶ej mi do m臋偶czyzny, czy kobiety, czy jedno i drugie czy mo偶e absolutnie 偶adne z nich? Ja nawet tego nie wiem, a te偶 ani troch臋 mnie to nie obchodzi! Nie potrzebuj臋 偶adnych wymy艣lnych okre艣le艅 do opisania siebie. Po prostu jestem Timo i p艂e膰 dla mnie ma niewielkie znaczenie.

gif z biegn膮cym r贸偶owym jednoro偶cem

    Mo偶liwe, 偶e mam do艣膰 ambitne plany jak na obywatela Polski, ale chc臋 podda膰 si臋 tranzycji medycznej. Wiem, 偶e b臋dzie to trudne, ale chc臋 spr贸bowa膰, bo wiem te偶, 偶e to nie jest niemo偶liwe. Zreszt膮, chuj wie jak d艂ugo b臋d臋 jeszcze mieszka膰 w Polsce i czy jak nie sko艅cz臋 licencjatu, to czy nie b臋d臋 kontynuowa膰 studi贸w za granic膮, mo偶e nawet w Finlandii. Marzy mi si臋 operacja klatki piersiowej i branie hormon贸w. Przy czym nie planuj臋 operacji do艂u. B臋d臋 dziwol膮giem i b臋d臋 zaburza膰 percepcj臋 p艂ci, bo to jedyne co mi zostaje, je艣li chc臋 by膰 sob膮. To nie moja wina, 偶e niekt贸rzy s膮 ograniczeni.

    Moi rodzice od niedawna wiedz膮, 偶e jestem trans. Wci膮偶 u偶ywaj膮 mojego martwego imienia oraz tylko i wy艂膮cznie jednego rodzaju. Jedyne co mi pozosta艂o to mie膰 nadziej臋, 偶e w pewnym momencie zrozumiej膮, jak bardzo tym sposobem mnie rani膮. I 偶e ostatecznie kiedy艣 si臋 im uda przestawi膰. Bo jak nie, to prosz臋 mi wybaczy膰, ale to nie b臋dzie moja wina, je艣li nie b臋d臋 mie膰 najmniejszej ochoty z nimi rozmawia膰. Jeszcze nie wiedz膮 o moich planach odno艣nie tranzycji medycznej, ale pr臋dzej czy p贸藕niej si臋 dowiedz膮. Na razie musz膮 si臋 przyzwyczai膰 do my艣li, 偶e jestem trans. Zreszt膮, jestem obecnie za granic膮. Dowiedz膮 si臋, jak ju偶 wr贸c臋 do domu.

gif z jednoro偶cem wykluwaj膮cym si臋 z jajka

    Generalnie to co chcia艂am przekaza膰 wam w tym po艣cie... To nie b贸jcie si臋 by膰 sob膮. Nie b贸jcie si臋 eksperymentowa膰 z p艂ci膮. U偶ywajcie jakiegokolwiek zaimka chcecie, u偶ywajcie kilku r贸wnocze艣nie. U偶ywajcie imienia i tytu艂贸w, kt贸re s膮 "przypisane" do p艂ci przeciwnej. Poddajcie si臋 operacjom i terapii hormonalnej je艣li wierzycie, 偶e b臋dziecie si臋 potem czu膰 lepiej. Nawet je艣li si臋 pomylicie, nawet je艣li potem zmienicie zdanie. Nawet, je艣li jeste艣cie cis i w pe艂ni identyfikujecie si臋 ze swoj膮 p艂ci膮 z dowodu. Znormalizujmy zabaw臋 ekspresj膮 p艂ciow膮. Je偶eli mamy pozby膰 si臋 cisheteronormatywno艣ci, to musimy pozby膰 si臋 jej ca艂kowicie.

To wszystko na dzisiaj, 偶ycz臋 wam du偶ej dozy wsparcia otoczenia i jak najmniej (a najlepiej w og贸le 偶adnego!) wstydu zwi膮zanego z tym, kim jeste艣cie. Je偶eli bycie sob膮 oznacza bycie dziwakiem, to ostatecznie bycie dziwakiem to jedyne, co ma na tym 艣wiecie jakie艣 znaczenie.

gif z kotem przechodz膮cym przez t臋cz臋

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz