poniedzia艂ek, 15 sierpnia 2022

W 偶yciu s膮 wa偶ne tylko chwileeeee

    Witam wszystkie moje futrzaki! Dzisiejszy wpis b臋dzie raczej o wszystkim i o niczym. Pami臋tajcie, 偶e nie mo偶na si臋 po mnie spodziewa膰 zbyt cz臋stych, rozbudowanych wpis贸w na konkretny temat. Czasem po prostu mam ochot臋 napisa膰 o tym, co u mnie s艂ycha膰. Wierz臋, 偶e takie posty r贸wnie偶 doceniacie.


    Nie pami臋tam, czy ju偶 o tym wcze艣niej wspomina艂em na blogu, ale Finlandii wybra艂em kurs fotografii. G艂贸wnie dlatego, 偶e nie by艂 on wymagaj膮cy, a mi brakowa艂o wci膮偶 punkt贸w ECTS. Dopiero potem si臋 dowiedzia艂am, 偶e mo偶emy od uczelni po偶ycza膰 analogi. Prawd臋 m贸wi膮c, nigdy wcze艣niej nie zag艂臋bi艂am si臋 w temat fotografii analogowej. G艂贸wnie dlatego, 偶e nie interesowa艂em si臋 a偶 tak bardzo fotografi膮 sam膮 w sobie.

    No ale dosta艂am aparat i nieograniczony dost臋p do klisz i wszystkiego, co niezb臋dne przy wywo艂ywaniu zdj臋膰. Zape艂nienie pierwszej kliszy sz艂o mi mozolnie. W艂a艣ciwie to nie mia艂am pomys艂u, co fotografowa膰. Ale z czasem si臋 rozkr臋ci艂em i zacz膮艂em wsz臋dzie zabiera膰 ze sob膮 aparat. Ostatecznie uda艂o mi si臋 zape艂ni膰 ca艂e cztery rolki, co daje 艣rednio 36 zdj臋膰 miesi臋cznie. Ostatnia jeszcze nie zosta艂a wywo艂ana, bo zabrak艂o mi na to czasu przed powrotem do Polski.

    Jak mo偶na si臋 domy艣li膰, spodoba艂o mi si臋 robienie zdj臋膰 analogiem. Spodoba艂o mi si臋 to do tego stopnia, 偶e zacz膮艂em wypytywa膰 rodzin臋 o to, czy kto艣 mo偶e nie ma starego analoga, kt贸rego nie u偶ywa. Na szcz臋艣cie ju偶 nie musz臋 nikogo o to pyta膰, poniewa偶 babcia postanowi艂a sprezentowa膰 mi taki aparat na urodziny!

zdj臋cie aparatu analogowego, model FED 5C

    Tak oto prezentuje si臋 FED 5C, m贸j osobisty aparat analogowy! Rosyjski aparat wyprodukowany jeszcze za czas贸w ZSRR. Mam go od mniej ni偶 tygodnia, ale ju偶 go uwielbiam. R贸偶ni si臋 od Nikona FM, czyli modelu dost臋pnego na uczelni. Mimo to szybko si臋 go nauczy艂em, bo dzia艂aj膮 wr臋cz analogicznie. Chocia偶 FED posiada dodatkowy bajer, jakim jest czujnik o艣wietlenia oraz "kalkulator" do obliczania przes艂ony, kt贸r膮 nale偶y wybra膰. Funkcja te jest szczeg贸lnie dla mnie bardzo wa偶na, bo ja naprawd臋 nie radz臋 sobie z odpowiednim dobraniem przes艂ony. Niestety nie mam jeszcze poj臋cia, jak bardzo dok艂adny jest czytnik o艣wietlenia. Aparat jest u偶ywany, nie znam poprzedniego w艂a艣ciciela. Ale tego dowiemy si臋 dopiero, kiedy wywo艂am obecn膮 klisz臋. Planuj臋 oczywi艣cie poczeka膰 z tym a偶 wr贸c臋 do Finlandii. Czyli za dwa tygodnie! Wi臋c ju偶 nied艂ugo.

    No w艂a艣nie. Dwudziestego sz贸stego sierpnia lec臋 z powrotem do Finlandii. Nie mog臋 si臋 doczeka膰 bo wiem, 偶e znowu b臋dzie zajebi艣cie. Tym razem planuj臋 wi臋cej imprezowa膰 i podr贸偶owa膰. U艂o偶臋 sobie taki plan zaj臋膰, 偶ebym si臋 nie musia艂 stresowa膰, 偶e si臋 z czym艣 nie wyrobi臋.  Na chwil臋 obecn膮 na pewno chc臋 ucz臋szcza膰 na zaj臋cia z fi艅skiego (tak, jest to kurs bardzo zwi膮zany z kierunkiem moich studi贸w) oraz rze藕b臋 w glinie. Natomiast malarstwo, sitodruk i oczywi艣cie fotografi臋 wybior臋 sobie jako zaj臋cia indywidualne, czyli swego rodzaju "r贸b co chcesz, byleby mie膰 p贸藕niej, co pokaza膰".

    Przyda艂oby si臋, 偶ebym zacz臋艂a si臋 ju偶 pakowa膰 na ten wyjazd. X D


    Ciekawi mnie, czy w tym semestrze b臋d臋 gotowa膰 jakie艣 posi艂ki. W tamtym g艂贸wnie 偶y艂am na tostach, lunchach na uczelni oraz energolach. Raz nawet znajomi mnie na kebsa wyci膮gn臋li. W tym semestrze nie b臋dzie jednej kuchni do podzia艂u na ca艂e pietro. Teraz przys艂uguje jedna kuchnia na trzy pokoje, wi臋c nie musz臋 obawia膰 si臋, 偶e napotkam przeszkod臋 w postacii grupy ludzi okupuj膮cych wszystkie sto艂y i palniki. Albo jeszcze gorsze, imprezuj膮cych Francuzek z pot臋偶nym g艂o艣nikiem. Ach, uroki garnizonu. B臋d臋 za nim t臋skni膰. W ka偶dym razie, szanse na to, 偶e w og贸le b臋d臋 si臋 pokazywa膰 w kuchni, rosn膮.

    Poruszam temat gotowania, bo musz臋 si臋 pochwali膰, 偶e ostatnio troch臋 szala艂am w kuchni. Oczywi艣cie, wci膮偶 nie jestem fanem gotowania, a moja relacja z jedzeniem nie nale偶y do najlepszych. Dlatego uwa偶am, 偶e w moim przypadku jest to du偶e osi膮gni臋cie! Na przyk艂ad wczoraj spr贸bowa艂em zrobi膰 gofry z cukinii. My艣l臋, 偶e by艂yby bardzo dobre, gdybym nie przesadzi艂 z ilo艣ci膮 soli. Generalnie, polecam. Przepis nie jest m贸j, a sam pomys艂 podsun臋艂a mi babcia.

    R贸wnie偶 ostatnio upiek艂am babeczki bor贸wkowe. Mieli艣my pojecha膰 odwiedzi膰 moj膮 siostr臋 w Niemczech, gdzie przez chwil臋 pracowa艂a. Akurat si臋 z艂o偶y艂o, 偶e zabrali艣my spor膮 ilo艣膰 bor贸wek ze stawu. Od razu wpad艂em na pomys艂 zrobienia w prezencie babeczek. Oczywi艣cie, 偶e by艂y pyszne. Najbardziej podoba艂a mi si臋 jedna babeczka, kt贸ra wygl膮da艂a, jakby mia艂a twarz. No tylko sp贸jrzcie, jaka 艣liczna!

zdj臋cie babeczki z bor贸wkami, trzymanej w prawej r臋ce. na g贸rze po obu stronach znajduj膮 si臋 dwie bor贸wki, rozstawieniem sowim przypominaj膮ce oczy. z bor贸wki po prawej stronie sp艂ywa ciemnoczerwony sok, przypominaj膮cy krew. poni偶ej, pomi臋dzy "oczami" znajduje si臋 dziura w cie艣cie, kszta艂ten przypominaj膮ca u艣miech. z niej r贸wnie偶 cieknie sok.

    Pozdrawiam wszystkich cieplutko, pami臋tajcie, 偶e czilera utopia jest w 偶yciu bardzo wa偶na i do zobaczenia w nast臋pnym wpisie!

2 komentarze:

  1. Czy bedziesz jeszcze prowadzic bloga? Dawno nic nie by艂o , czekamy na nowy post!

    OdpowiedzUsu艅
  2. Przeczyta艂am sobie wszystkie twoje wpisy, i tak mi si臋 podoba tw贸j styl pisania, jest taki wolny i wida膰, 偶e zupe艂nie od serca. Mam nadziej臋 偶e b臋d膮 nowe wpisy bo jak zobaczy艂em 偶e ten jest ostatni to mia艂am takie „No nie ju偶 nie mam co czyta膰”.. Jak tam studia? C:

    OdpowiedzUsu艅